billede1234

I en tid hvor store dele af vores samfund er optaget af Mad, Fødevarer, Madkultur, Lokale Fødevare og så videre, syntes jeg lige at jeg vil sende denne her ud i æteren.

De store spillere i detailhandlen har givet deres holdning til kende – Niche og gårdbutikker er i fremdrift, samt er stemningen hos befolkningen også særdeles aktiv.’

Det giver så anledning til at udnytte ” opmærksomheden” til fulde – Og det kan gøres af så at sige alle der har kommerciel aktivitet med fødevare, og i særdeleshed i deres direkte kontakt med kunder & brugerne.

Den emotionelle værdi kan forstærkes ved at bruge de oplevelsesøkonomiske grundelementer på en enkel og strategisk måde – Men hvordan kan man så gøre det i praksis ?

Jeg lavede for nogen tid siden en model, på hvordan man som virksomhed kunne styrke det fysiske kundemøde i relation til kulinariske elementer. Den er lavet i forhold til erhvervslivets muligheder i forhold til deres repræsentative aktiviteter, men kan sagtens tranformeres til at bruge i både den lokale brugs, på markedspladsen, til julemarkedet, i bespisningen på plejecentret, i virksomhedskantinen – Ja mulighederne er uendelige –

Modellen er vedhæftet her – kulinarisk_kommunikation

Hvis i støder på spørgsmål eller kommentar, så giv lyd.

Del endelig til andre som i mener kunne have glæde af denne meget enkle, men effektive model.

God jul & godt nytår fra Jesper