1971

Født i Næstved

1984

KØKKENDRENG

Næstved

Mit lange forhold til det kulinariske startede med en fritidsflirt som
køkkenmedhjælper i den fjerne provins Næstved.
Her smagte jeg på livet i et restaurantkøkken og fik indsigt i præmisserne
for at leve af at lave mad.

1987-1993

UDDANNELSE

Mogenstrup/ SAS Scandinavia

Først blev jeg kok.
Mogenstrup Kro var et old school hotelmiljø, hvor jeg som kokkelev
kom hele paletten rundt med både hummer og flæskesteg – garneret
at et stort forbrug af ’lokale fødevarer’ fra omegnens landbokoner.

Siden forlod jeg den stille provins og lærte som tjenerelev
de klassiske tjenerdyder som tranchering og flambering
på den fancy Restaurant Top of Town på SAS Scandinavia.

 

 

1993-1994

PRAKTIKER

Hilton/Seabourn Cruise

Som færdiguddannet tjener fortsatte jeg væk fra provinsen.
I London fik jeg både indsigt og udsyn gennem et år hos det
traditionsrige hotel Langham Hilton.

Herefter drog jeg endnu længere væk.
Jeg havde længe vidst, at jeg ville prøve livet om bord på et krydstogtskib
og satte ud med branchens dengang højst rangerende,
Seabourn Spirit. Her lærte man, hvad RIGTIG service indebærer.

1995

SERVICE

Store Kro Fredensborg

Jeg fik fast grund under fødderne igen i Nordsjælland.
På Hotel Store Kro i Fredensborg tilspidsede jeg servicekompetencerne
som restaurantchef med unikke aktiviteter som statsbesøg og royale begivenheder.

 

 

2001

GÆSTEOPLEVELSER

Kromann Reumert

At bringe tanken om ’gæsten i centrum’ ind i en corporate-verden
skabte fundamentet for hele mit kommende arbejdsliv.

Advokatfirmaet Kromann Reumert gav mig til opgave at sørge
for al fysisk gæsterelateret aktivitet i deres Nordhavn-domicil.
I det strategiske arbejde med gæsternes oplevelser under deres besøg i huset,
gik det op for mig, at der var et navn for det, mit arbejdsliv centrerede sig om: oplevelsesøkonomi.

2006

OPLEVELSESØKONOMI

Zeihlund Business Butler Concept ZBBC

Jeg ville være dén, der gjorde oplevelsesøkonomiens tankegang praktisk.
Derfor blev jeg selvstændig med Zeihlund Business Butler Concept – Hovedformålet var
at optimere den fysiske kundeoplevelse i større virksomheder.

 

 

2009

ADD EXPERIENCE

Oplevelsesøkonomi

Jeg var røget i kategori med ’managementkonsulenter’– og tak for kaffe
for en ny måde at anskue sagerne på – ”modeller og processer” var
det nye sort, og siden udviklede jeg innovationsmodellen
for praktisk anvendt oplevelsesøkonomi, Add Experience.

2012-2015

VIRKSOMHEDSUDVIKLING

RUC | AAU | Food Experience

Som noget nyt bliv jeg indrulleret i forskningsverdenen.
Her fik jeg lov for alvor at agere ’oversætter’ fra teori til praksis – og også den anden vej.
Gennem forskningsprojekter ved både Roskilde og Aalborg Universitet arbejdede jeg
med udvikling og innovation i fødevarevirksomheder med særligt fokus på oplevelsesområdet.
Projekter afsluttedes, men behovene var der stadig, og jeg fortsatte i min egen virksomhed, Food Experience.

 

 

2015-

DET KULINARISKE SPOR

NCLF

Ved Nordisk Center for Lokale Fødevarer har jeg fået lov at bruge min særdeles
udadvendte energi både til at udvikle en institution og til at cementere min
metier som brobygger: fra forskning til praktik, fra land til by, fra bonde til kok.

Og metoden er ’Det kulinariske spor’: Vi forsøger at skabe nye samarbejder og forretningsmodeller,
der starter helt ude på marken, med kundens præferencer som centrum
og oplevelsesøkonomiens pointer som drivkraft.